In Love with Marutama Ra-Men

Marutama Ra-Men yang sudah terkenal di kalangan pecinta ramen ini ternyata selain buka di Jakarta, mereka juga ada di beberapa negara seperti Jepang, Singapore, Malaysia, Hong Kong dan Thailand. Kebetulan lokasi Marutama Ramen cukup dekat dengan rumahku. Dengan mudah aku pun datang ke cabang ini bareng my mom. Cabang yang di dalam Puri Mall ini lokasinya berdekatan dengan Puri XXI. Tempatnya memang tidak terlalu besar tapi dekorasi yang simple minimalis dengan penerangan yang remang-remang dan dominasi warna coklat tua membuat suasana di dalamnya terasa nyaman.

  • Marutama Ramen, must try & best seller! IDR 52.000 
    Ini dia ramen yang paling favorit dan best seller di Marutama Ramen. Kuahnya bisa pilih mau yang pedas atau original (tidak pedas). Untuk daging, kita juga bisa pilih mau daging ayam atau daging pork. Dan tentu saja, aku memilih kuah rasa Original dengan daging Pork hehe.. 😀 Semangkuk ramen dengan penyajian simpel, tekstur ramen tipis halus, disajikan dengan 2 sliced pork lengkap dengan taburan daun bawang dan rumput laut. Dagingnya empuk tapi sayangnya terlalu tipis. Tak lupa juga, aku request topping tambahan Tamago (telur kecap), jadi aku bayar extra 8 ribu. Meski terlihat matang di luar, tapi setelah digigit, terlihat telur bagian kuning di dalamnya masih setengah matang dan sama sekali tidak bau amis, betul-betul enak banget! Meskipun kuah kaldunya dibuat dari rebusan ayam tapi rasanya enak sekali, gurih dan tidak terlalu asin, ringan rasanya di lidah. Saat makan, kita bisa kasih tambahan taburan bawang goreng dan wijen putih ke dalam kuah ramennya, jadi lebih harum rasanya.
  • Yaki Charsiu, must try & recommended! IDR 38.000 Non Halal
    Potongan daging charsiu ada sekitar 6 sliced pork, betul-betul enak sekali. Sebelum makan harus kasih perasan jeruk lemon, lalu dimakan dengan bubuk cabai, enak sekali. Tekstur daging terlalu tipis tapi lembut dan empuk, ada harum rasa jeruk di dagingnya, love it!

Overall, servicenya termasuk cepat dan pelayannya cukup ramah. It’s my first visit to Marutama Ramen and I fell in love at the 1st place! Though the price is a bit pricey, still is worthed! I’ll definitely come back again to Marutama Ramen, ‘coz this is the best Ramen I’ve ever tried so far, much better than Ikk***ha hahaha.. Well, how about you my friends, have you tried Marutama Ramen? Which one is your favorite? 😀 

Marutama Ramen
Mall Puri Indah, Lantai 2, SF-240, Jl. Puri Agung, Puri Indah  
Phone : (021) 5823193
Price Range : IDR 30.000 – 50.000
Free Wifi : Yes
Twitter : @MarutamaRamen

Author: myfunfoodiary

Myfunfoodiary as Indonesian Food and Travel Blog was born in July 2012 and has become one of the valuable online source for locals, tourists, food enthusiasts and industry professionals. It is a Jakarta based Food and Travel Blog managed by Mullie Marlina, a young, lovely, cheerful and blessed wife who loves to share her culinary and travel experiences through her writing. You’ll find her honest reviews, valuable suggestions, objective ratings and recommendation of eateries in Jakarta and selected cities in Indonesia and abroad. Her curated restaurant reviews are based on her meticulous inquiries and her rich dining experience in various restaurants in Jakarta. She has also traveled to different cities and countries where she finds interesting and inspiring dishes, cuisines and excellent dining ambience which she also included in the list. From recommendations, restaurant experiences, events, travel destinations, and recipes, readers will find anything food related in this website. She would really appreciate your feedback, and would love to hear about any suggestions, events regarding food, or just to drop in to say "Hi". Again, thank you so much for dropping by, and she hopes you enjoy reading her journal. Thank you so much for all your supports! God bless you! ^_^

Share This Post On

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.